GHEDIN ELISABETTA

Contacts
E-mail
Dae8401e0934a851209531340d12a611
bring this page
with you
Structure Department of Philosophy, Sociology, Education and Applied Psychology
Telephone 0498271703
Qualification Ricercatore universitario confermato
Scientific sector M-PED/03 - SPECIAL DIDATICS AND PEDAGOGY
University telephone book  Show
 

Notice and additional information
The weekly reception is provided exclusively for students who have arranged an appointment with Professor by sending an email to elisabetta.ghedin@unipd.it

Office hours
Wednesday from 10:00 to 12:00 Stanza 22, Via Beato Pellegrino, 28 Il ricevimento settimanale è previsto solo ed esclusivamente per gli studenti che hanno concordato un appuntamento con la docente inviando una mail a elisabetta.ghedin@unipd.it
SI COMUNICA AI LAURENADI CHE DEVONO CONSEGNARE LA TESI ENTRO IL 6 NOVEMBRE CHE L'ULTIMO GIORNO UTILE PER LA FIRMA SUL FRONTESPIZIO SARA' IL 31 OTTOBRE P.V. SARO' FUORI SEDE PER UN VIAGGIO ERASMUS PLUS DAL 4 AL 10 NOVEMBRE P.V.
(updated on 28/10/2018 10:50)

Proposals for thesis
Universal Design for Learning and Differentiation
Co-teaching in action
Inclusive education and teaching strategies
Decline well-being at school and in teaching practice

Curriculum Vitae
Elisabetta Ghedin is a researcher in Didactics and Special Pedagogy at the Department of Philosophy, Sociology, Pedagogy and Applied Psychology (FISPPA), University of Padua. He is a lecturer in Special Pedagogy in various three-year and master's degree courses, as well as in post-graduate specialization courses. His research interests concern the promotion of inclusive living environments, the enhancement of well-being for everyone, and the attention to the functioning of each one. His publications include: Quando si sta bene. Educazione alla salute e adolescenza (FrancoAngeli, 2004), Ben-essere disabili. Un approccio positivo all’inclusione (Liguori, 2009), Felici di conoscere. Insegnamento inclusivo e apprendimento positivo a scuola (Liguori, 2017).

Lecturer's Curriculum (PDF): DAE8401E0934A851209531340D12A611.pdf

Research areas
Research areas:
The interest focuses on the notions of well-being and health, particularly in a
inclusive context, with developments regarding the capability approach, the ICF and the
Universal Design for Learning.

Publications
Ghedin, E. (2017). Il valore del ben-essere educativo. Una
ricerca esplorativa sulle aspirazioni al ben-essere per studenti e docenti.
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION, vol. 1, p.
73-88, ISSN: 2282-5061
Ghedin, E. (2017). Felici di conoscere. Insegnamento inclusivo e
apprendimento positivo a scuola. BIÒTOPI, vol. 1, p. 1-181,
NAPOLI:Liguori Editore, ISBN: 978-88-207-6725-9
Ghedin E. (2014). Conclusioni ICF e scuola: sfide e opportunità per
promuovere l'educaizone inclusiva. In: Filippo Gomez Paloma (a cura di).
ICF e scuola. Dalla Sinergia istituzionale al Progetto di vita. p. 189-207,
Trento:Erickson, ISBN: 9788859005018
Ghedin E. (2014). LehrerInnenmeinungen zum Co-Teaching in inklusiven
Schulklassen in Italien. In: S. Trumpa, S. Seifried, E. Franz, T. Klauss. (a
cura di): T. Klauss, Inklusive Bildung: Erkenntnisse und Konzepte aus
Fachdidaktik und Sonderpadagogik. p. 352-367, Weinheim und basel:Beltz
Juventa, ISBN: 9783779929185
Ghedin E., Aquario D., Di Masi D. (2013). Co-teaching in action: Una
proposta per promuovere l’educazione inclusiva. GIORNALE ITALIANO
DELLA RICERCA EDUCATIVA, vol. 11, p. 157-175, ISSN: 2038-9736
M. Santi, E. Ghedin (2012). Valutare l'impegno verso l'inclusione: Un
repertorio multidimensionale. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA
EDUCATIVA, vol. anno V, p. 99-111, ISSN: 2038-9744
Monografia o trattato scientifico
Ghedin E. (2009). Ben-essere disabili. Un approccio positivo
all'inclusione. p. 1-191, NAPOLI:LIGUORI, ISBN: 9788820750268
Ghedin, E., A. D. (2008). Moving towards
multidimensional evaluation of teaching in higher education: Astudy across
four faculties. HIGHER EDUCATION, vol. 56(5), p. 583-597, ISSN:
0882-4126, doi: 10.1007/s10734-008-9112-x
Ghedin E. (2007). L'educazione attraverso il movimento: promuovere il
ben-essere sociale in un contesto di inclusione. In: A. CANEVARO A CURA
DI. L'integrazione scolastica degli alunni con disabilità . Trent'anni di
inclusione nella scuola italiana. p. 85-102, Trento:Erickson, ISBN:
9788861371637
Ghedin E. (2004). Quando si sta bene. Educazione alla salute e
adolescenza. p. 1-217, Milano:Franco Angeli, ISBN: 9788846460462

Lecturer's Publications (PDF): DAE8401E0934A851209531340D12A611.pdf

List of taught course units in A.Y. 2019/20
Degree course code (?) Degree course track Course unit code Course unit name Credits Year Period Lang. Teacher in charge
IA1870 COMMON SUP3050690 10 3rd Year (2019/20) Second
semester
ITA ELISABETTA GHEDIN
SU2089 COMMON SUP8082517 6 1st Year (2019/20) Second
semester
ITA ELISABETTA GHEDIN
SF1333 002PD SFO2042823 6 3rd Year (2019/20) First
semester
ITA ELISABETTA GHEDIN