First cycle
degree courses
Second cycle
degree courses
Single cycle
degree courses
Faculty of Educational Sciences
EDUCATIONAL SCIENCES
Course unit
HISTORY OF CONTEMPORARY PHILOSOPHY
SFO2042686, A.A. 2012/13

Information concerning the students who enrolled in A.Y. 2011/12

Information on the course unit
Degree course First cycle degree in
EDUCATIONAL SCIENCES (Ord. 2011)
SF1333, Degree course structure A.Y. 2011/12, A.Y. 2012/13
N0
bring this page
with you
Degree course track SCIENZE DELL'EDUCAZIONE [002PD]
Number of ECTS credits allocated 9.0
Type of assessment Mark
Course unit English denomination HISTORY OF CONTEMPORARY PHILOSOPHY
Department of reference Department of Philosophy, Sociology, Education and Applied Psychology
Mandatory attendance No
Language of instruction Italian
Branch PADOVA
Single Course unit The Course unit CANNOT be attended under the option Single Course unit attendance
Optional Course unit The Course unit can be chosen as Optional Course unit

Lecturers
Teacher in charge MARTINO DALLA VALLE

ECTS: details
Type Scientific-Disciplinary Sector Credits allocated
Basic courses M-FIL/06 History of Philosophy 9.0

Course unit organization
Period Second semester
Year 2nd Year
Teaching method frontal

Type of hours Credits Teaching
hours
Hours of
Individual study
Shifts
Lecture 9.0 63 162.0 No turn

Calendar
Start of activities 04/03/2013
End of activities 15/06/2013
Show course schedule 2019/20 Reg.2011 course timetable

Examination board
Board From To Members of the board
9 2019/20 01/10/2019 30/11/2020 RAMETTA GAETANO (Presidente)
GAMBA GIULIA (Membro Effettivo)
GRIGENTI FABIO (Membro Effettivo)
8 2018/19 01/10/2018 30/11/2019 RAMETTA GAETANO (Presidente)
GAMBA GIULIA (Membro Effettivo)
GRIGENTI FABIO (Membro Effettivo)
7 2017/18 01/10/2017 30/11/2018 RAMETTA GAETANO (Presidente)
GAMBA GIULIA (Membro Effettivo)
GRIGENTI FABIO (Membro Effettivo)
6 2016/17 01/10/2016 30/11/2017 RAMETTA GAETANO (Presidente)
GAMBA GIULIA (Membro Effettivo)
GRIGENTI FABIO (Membro Effettivo)
5 2016/17 01/10/2016 30/11/2017 MICHELI GIUSEPPE (Presidente)
MALAGUTI ILARIA (Membro Effettivo)
4 2016/17 01/10/2016 30/11/2017 CORTI LUCA (Presidente)
BORDIGNON MICHELA (Membro Effettivo)
ILLETTERATI LUCA (Membro Effettivo)
3 2015/16 01/10/2015 30/11/2016 CORTI LUCA (Presidente)
BORDIGNON MICHELA (Membro Effettivo)
ILLETTERATI LUCA (Membro Effettivo)
2 2015/16 01/10/2015 30/11/2016 MICHELI GIUSEPPE (Presidente)
MACOR LAURA ANNA (Membro Effettivo)
MALAGUTI ILARIA (Membro Effettivo)
1 2014/15 01/10/2014 15/11/2015 MICHELI GIUSEPPE (Presidente)
MACOR LAURA ANNA (Membro Effettivo)
MALAGUTI ILARIA (Membro Effettivo)

Syllabus
Prerequisites:
Target skills and knowledge:: The course aims to present and analyze some problems and concepts of contemporary thought, with particular emphasis on topics of anthropology, politics, society and education
Course unit contents: "Who am I? Who are you?"
The problem of intersubjectivity in "Being and Nothingness" by Jean-Paul Sartre
Planned learning activities: 1) For all students (attending and not attending) the program includes the following points:
1.1) Part monograph:
- Sartre, J.-P, L'essere e il nulla. Saggio di ontologia fenomenologica, Il Saggiatore, Milano 1997 ss.
- Sartre, J.-P, Il muro, Einaudi, Torino 1995 ss.
- Lecture notes.
1.2) General part:
For the general part, we recommend the use of a good high school handbook, such as:
- Berti, Volpi, Manuale di storia della filosofia, Laterza (third volume).
2) For students not attending is also recommended:
- Moravia S., Introduzione a Sartre, Laterza, Roma-Bari 2005 ss.
Textbooks: Sartre Jean Paul, Il muro. Torino: Einaudi, 1995. o edizioni successive Cerca nel catalogo
Sartre Jean Paul, L'essere e il nulla. Milano: Il Saggiatore, 1997. o edizioni successive Cerca nel catalogo
Moravia Sergio, Introduzione a Sartre. Roma-Bari: Laterza, 2005. o edizioni successive Cerca nel catalogo
Teaching methods: -Lectures;
-reading, analysis and discussion of texts in the classroom;
-teaching materials are available online.
Assessment criteria: Oral examination
Further information: