First cycle
degree courses
Second cycle
degree courses
Single cycle
degree courses
Faculty of Literature and Philosophy
CULTURAL TOURISM PLANNING AND MANAGEMENT
Course unit
ECONOMICS AND MARKETING OF TOURISM
LEL1000957, A.A. 2010/11

Information concerning the students who enrolled in A.Y. 2009/10

Information on the course unit
Degree course First cycle degree in
CULTURAL TOURISM PLANNING AND MANAGEMENT
LE0604, Degree course structure A.Y. 2008/09, A.Y. 2010/11
N0
bring this page
with you
Number of ECTS credits allocated 9.0
Type of assessment Mark
Course unit English denomination ECONOMICS AND MARKETING OF TOURISM
Mandatory attendance No
Language of instruction Italian
Branch PADOVA
Single Course unit The Course unit CANNOT be attended under the option Single Course unit attendance
Optional Course unit The Course unit can be chosen as Optional Course unit

Lecturers
Teacher in charge ELENA BONEL SECS-P/08

ECTS: details
Type Scientific-Disciplinary Sector Credits allocated
Core courses SECS-P/08 Corporate Finance 9.0

Course unit organization
Period First semester
Year 2nd Year

Type of hours Credits Teaching
hours
Hours of
Individual study
Shifts
Lecture 9.0 63 162.0 No turn

Calendar
Start of activities 07/10/2010
End of activities 05/02/2011
Show course schedule 2019/20 Reg.2008 course timetable

Examination board
Board From To Members of the board
13 2016/18 01/12/2018 30/06/2019 ZARABARA CLAUDIA (Presidente)
ORIO NICOLA (Membro Effettivo)
12 2018 01/12/2018 30/11/2019 BONEL ELENA (Presidente)
11 2016/18 01/12/2017 30/11/2018 ZARABARA CLAUDIA (Presidente)
ORIO NICOLA (Membro Effettivo)
10 2016 01/10/2016 30/11/2017 ZARABARA CLAUDIA (Presidente)
ORIO NICOLA (Membro Effettivo)
9 2009/17 01/10/2016 30/11/2017 MARCHIORO STEFANO (Presidente)
ZANOVELLO PAOLA (Membro Effettivo)
8 2015/16 01/10/2015 30/11/2016 CAPPELLARI ROMANO (Presidente)
ALVISI ALBERTO (Membro Effettivo)
BETTIOL MARCO (Supplente)
DI MARIA ELEONORA (Supplente)
7 2009/16 01/10/2015 30/11/2016 MARCHIORO STEFANO (Presidente)
ZANOVELLO PAOLA (Membro Effettivo)
4 commissione 01/10/2013 30/09/2014 BONEL ELENA (Presidente)
RUMIATI RINO (Membro Effettivo)
3 2015 01/10/2014 30/09/2015 RUMIATI RINO (Presidente)
LOTTO LORELLA (Membro Effettivo)

Syllabus
Prerequisites:
Target skills and knowledge::
Course unit contents:
Planned learning activities:
Textbooks: Rispoli M., Brunetti G., Economia e management delle aziende di produzione culturale. Bologna: Il Mulino, 2010. Capitolo 3 Cerca nel catalogo
Moretti A., La produzione Museale. Torino: Giappichelli editore, 2004. Testo inon più in produzione - vedi chiarimenti alla pagina docente. Capitoli 1, 2, 3, 7 (§7.1-7.5; 7.9), 9. Cerca nel catalogo
Casarin F. (a cura di), Il marketing dei prodotti turistici. Specificità e varietà. Volume 1; volume 2.. Torino: Giappichelli editore, 2007. Testo integrativo (vedi pagina docente). Capitoli 3, 4, 5 (volume 1); capitolo 2 (volume 2).
KOTLER P., BOWEN J., MAKENS J., Marketing del turismo. Milano: Pearson Ed., 2007. Capitoli 2 (solo non frequentanti); §3.3; 8.3; 8.5; capitoli 7; 9; 10; 11. Cerca nel catalogo
Lovelock C., Wirtz J., Marketing dei servizi. Milano: Pearson Ed., 2007. Capitoli 1 e 2. Cerca nel catalogo
Teaching methods:
Assessment criteria:
Further information: I materiali del corso (lucidi, eventuali altri materiali) sono disponibili online sulla pagina del docente dopo ogni lezione (voce "Materiali didattici"; accessibile dalla homepage di Facoltà, tab "Docenti")e/o presso la copisteria che verrà scelta dagli studenti durante il corso, o ancora, nel caso di materiali protetti da copyright, in biblioteca. Fare riferimento alla pagina del docente per eventuali aggiornamenti sui capitoli oggetto di verifica d'esame e per l'indicazione di materiali integrativi.
Indicazioni sui lavori di gruppo, valutazioni degli stessi e risultati d'esame sono presenti sulla pagina del docente. (voce "Materiali didattici"). Fare riferimento anche alla bacheca "Avvisi" sempre sulla pagina del docente.